Kan jeg få leveret inden jul?

Vores webshop indeholder to bestillingstyper. 'Årets skolefoto' som endnu ikke er klar og som skal afsluttes med den enkelte institution. Du vil hér møde teksten 'Bestil inden:' - i dette tilfælde gælder den deadline du møder, da billederne skal godkendes af skolen efterfølgende og levering inden jul er desværre ikke muligt.

Besøger du i stedet punktet 'Mine billeder', hvor der ingen 'Bestil inden' tekst er - så kan du bestille til og med søndag d. 17. december kl. 23.59 og få leveret billederne inden jul.

Hvilke portrætter indeholder en basispakke?

Vores basispakke indeholder som udgangspunkt:
1 stk. 18x25cm
2 stk. 13x18cm
2 stk. 9x13cm
4 stk. 6x9cm
Bemærk, at der kan være særaftaler med jeres institution, så den indeholder andet - dette vil fremgå af tilmeldingsedler og digital tilmelding.

Jeg får ikke lov til at acceptere handelsbetingelserne og gennemføre købet?

Når du udfylder dine leveringsoplysninger øverst på siden, skal du udfylde alle felter, inklusiv telefonnummer og gemme dine oplysninger, inden du kan acceptere handelsbetingelserne og gennemføre dit køb.

Jeg nåede ikke at bestille billeder i tide, og webshoppen er lukket. Hvad gør jeg?

Adgangen til dine billeder er kun midlertidig lukket, imens vi får styr på de første leveringer og bestillinger. Når muligheden for bestille igen åbner, kalder vi det genbestillingen. Så snart den åbner sender vi dig en mail. Husk at tjekke dit spamfilter - det kan ske, at den lander dér. Genbestillinger leveres enkeltvis og produceres, når bestillingen kommer ind til os - det betyder også, at priserne er højere end ved fx vores forudbestilling, hvor vi kan producere samlet.

Hvordan kan jeg se, at min online bestilling er gået igennem?

Når du har gennemført din bestilling i webshoppen, modtager du en ordrebekræftelse på e-mail. Nederst på Min side i webshoppen, kan du finde dine bestillinger og se deres status.

Jeg vil kun bestille gruppebilledet. Hvordan gør jeg det?

Log ind på webshoppen med din email og personlige adgangskode. Vælg 'Se billeder' og scrol ned på siden til du finder 'Ønsker kun gruppebillede' - læg billedet i kurven og afslut din bestilling.

Kan jeg vælge forskellige billeder i samme pakke?

I webshoppen bestemmer du selv motiv og størrelse på dine billeder. Og du bestemmer selv, om billederne skal være i farve, sort-hvid, med udtoning eller hvid kant. I kurven kan du se antallet af ark, der indgår i din bestilling. Du kan også kombinere din bestilling, så den indeholder flere forskellige portræt-udtryk.

Kan jeg ændre bestillingen, jeg foretog i forbindelse med tilmeldingen?

Fra dine billeder kommer online efter fotograferingen og 10 dage frem, vil en bestilling i webshoppen erstatte den bestilling du foretog i forbindelse med tilmeldingen, uanset om det var på papir eller digitalt.

Kan jeg annullere bestillingen, jeg foretog i forbindelse med tilmeldingen?

Fra dine billeder kommer online efter fotograferingen og 10 dage frem, kan du annullere din forudbestilling i webshoppen. Tryk på knappen 'Se billeder' og tryk derefter på 'Jeg ønsker ikke at bestille billeder', bekræft dit valg ved at trykke 'Annuller min bestilling'.

Jeg vil gerne have taget mit billede om, hvad gør jeg?

På næsten alle skoler, handelsskoler og gymnasier tilbyder vi en omfotograferings-runde. Du kan tilmelde dig direkte via webshop.danskskolefoto.dk

Mit barn var syg under fotograferingen. Hvad skal jeg gøre?

På næsten alle skoler, handelsskoler og gymnasier tilbyder vi syge/omfotografering. En tilmelding til fotograferingen, vil automatisk gå videre til omfotografering, hvis dit barn ikke er fotograferet.

Jeg mener, der er fejl på mine billeder. Hvad gør jeg?

Vi foretager løbende kvalitetskontrol med vores produkter. Hvis der alligevel skulle være noget galt med kvaliteten, laver vi dem gerne om. For at udøve din reklamationsret, skal du sende reklamationen skriftligt via e-mail til info@danskskolefoto.dk. I e-mailen skal der være en fyldestgørende beskrivelse af reklamationen og din ordrebekræftelse samt et eller flere billeder som dokumentation for reklamationen.

Er det den endelig beskæring af portrætterne, som jeg ser i webshoppen?

Billederne, du ser i webshoppen, er endnu ikke blevet farvejusteret og beskåret. Det vil de være, når du modtager dem.

Hvordan modtager jeg mine digitale portrætter?

Har du købt digitale portrætter bliver de tilgængelige for dig i webshoppen (webshop.danskskolefoto.dk). Når du logger ind med din email og personlige adgangskode, finder du dem under menupunktet 'Downloads'. Der går typisk 3-8 dage fra du bestiller de digitale portrætter til de endelige billeder ligger klar til dig.

Hvordan påvirker 'hvid kant' min billedstørrelse?

Tilvælger du hvid kant til dine billeder, så opretholder de den oprindelige størrelse. Vi gør altså selve portrættet en smule mindre. Bestiller du et print i for eksempel 13x18cm, så vil billedet, inklusiv den hvid kant altså være 13x18cm.

Hvorfor er nogle af mine billeder vandrette i webshoppen?

Vores fotografer forsøger altid at skabe de bedste og mest spændende udtryk og du kan derfor i webshoppen møde billeder som ligger ned (landscape-format). Bestiller du et billede, som ligger ned, så vil billedet have dette format når du modtager det.